Subject: Ed: Kutse Eesti mereala uuendatud seisundinnangute tutvustamisele (25. märtsil hotellis Europa)
From: "Leena Albreht" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Mar 2024 14:51:34 +0200

Palun registreerida

Saatja: Reeda Iismaa <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 15. märts 2024 11:29
Adressaat: Peep Siim <[email-masked]>; Erik Kosenkranius 
<[email-masked]>; Allar Leppind 
<[email-masked]>; Margus Kört <[email-masked]>; 
[email-masked]; Leena Albreht <[email-masked]>; 
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; 
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; 
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked]; 
[email-masked]; Karin Kroon <[email-masked]>; Georg 
Martin <[email-masked]>
Teema: FW: Kutse Eesti mereala uuendatud seisundinnangute tutvustamisele 
(25. märtsil hotellis Europa)
Tähtsus: Kõrge

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea veemajanduskomisjoni liige,

Edastan Teile kutse Eesti mereala uuendatud seisundihinnanguid tutvustavale 
koosolekule. Vt all olevat kirja.

Lugupidamisega

Reeda Iismaa

Nõunik | Veeosakond

Adviser | Water Department

+372 626 2857 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  | http://kliimaministeerium.ee/

Kliimaministeerium | Ministry of Climate| Suur-Ameerika 1, 10129 Tallinn, 
Eesti

From: Eda Andresmaa <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kutse Eesti mereala uuendatud seisundinnangute tutvustamisele (25. 
märtsil hotellis Europa)

Tere

Valminud on Eesti mereala seisundihinnangu eelnõu (2024), mis on avalikul 
väljapanekul 
<https://www.ametlikudteadaanded.ee/ee/Kliimaministeerium/keskkonnakava/merestrateegia-osa-avaliku-valjapaneku-teade/2024/3/11/2230990> 
11.03.-14.04.2024 Kliimaministeeriumi veebilehel 
(https://kliimaministeerium.ee/keskkonnakasutus/merestrateegia#i-etapp-eesti-merea).

Olete oodatud Eesti mereala uuendatud seisundihinnanguid tutvustavale 
koosolekule, mis toimub 25.03.2024 Tallinnas Hestia hotellis „Europa“ (Paadi 
5). Koosolek toimub hübriidüritusena, osalemiseks palume ennast 
registreerida (kuni 20.märtsini) SIIN 
<https://docs.google.com/forms/d/1YMhSTfDROpz3RHAj31gfxSXkpNXfE4D8zWe8YVZpkCE/viewform?edit_requested=true> 
.

Koosoleku esialgne ajakava:

10.00-10.30 Registreerimine

10.30-12.00 Avasõnad ja D1, D6, D7, D4 ja D2 ettekanded

12.00-13.00 Lõuna

13.00-14.30 D3, D5, D8, D9, D10, D11 ettekanded

14.30-15.00 Kohvipaus

15.00-16.00 Sotsiaalmajandusliku analüüsi ja keskkonnaalaste sihtide 
ettekanded + lõppsõnad.

Vastavalt veeseaduse §72 lõikele 4 ja tulenevalt EL merestrateegia 
raamdirektiivi (art 8-10) nõuetest tuleb 2024.a ajakohastada Eesti 
merestrateegia osad: seisundihinnang, hea keskkonnaseisundi määratlus ning 
mereala keskkonnaalased sihid ja nendega seotud indikaatorid. 
Seisundihinnangud on koostatud 11 tunnuse kohta, neist kolm (D1 bioloogiline 
mitmekesisus, D4 toiduvõrgud ja D6 merepõhja elupaigad) kirjeldavad mere 
ökosüsteemi olukorda ning ülejäänud inimtegevuste survet merekeskkonnale (D2 
võõrliigid, D3 kalandus, D5 eutrofeerumine, D6 merepõhja häiringud, D7 
hüdrograafilised muutused, saasteained keskkonnas (D8) ja mereandides (D9), 
D10 mereprügi, D11 veealune müra). Lisaks analüüsiti mereala mittehea 
seisundi sotsiaal-majanduslikke mõjusid. Seisundihinnang ja sellest 
tulenevad uuendatud sihid inimmõju ohjamiseks valdkondades, kus head 
seisundit pole seni saavutatud, on edaspidi aluseks Eesti merestrateegia 
seireprogrammi ja meetmekava uuendamisel.

Nimetatud tunnuste-põhised seisundihinnangute aruanded ja nendega seonduvad 
indikaatorid on leitavad Kliimaministeeriumi kodulehelt: 
https://kliimaministeerium.ee/keskkonnakasutus/merestrateegia#i-etapp-eesti-merea

Tagasisidet seisundihinnangule jm dokumentidele oodatakse kuni 19.04.2024, 
vt täpsemalt KLIM kodulehelt.

Kutset võib jagada.

Lugupidamisega

Eda Andresmaa
Nõunik | Merendusosakond
+372 626 2987 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1  Tallinn  10122  Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee